نکات مهمی که هنگام خرید سرویس خواب نوزاد باید به آنها توجه کنید!

چگونه یک سرویس خواب مناسب نوزاد بخریم

در صورتی که به دنبال خرید سرویس خواب برای اتاق نوزاد یا کودک خود هستید، لازم است با برخی نکات و توصیه های مهم در این زمینه آشنا شوید تا بهترین انتخاب را برای کودک خود داشته باشید. سرویس خوابی که برای نوزادتان تهیه می‌کنید تا مقدار زیادی به سن و جنسیت او بستگی دارد و همین مسئله نیز ویژگی های دیگر سرویس خواب از جمله اندازه، متریال استفاده شده در تهیه سرویس خواب، مقدار مبلمان و سبک را تعیین می‌کند. 

سرویس خواب کودک و نوزاد باید به گونه ای باشد که هم برای نگهداری اسباب بازی و لباس فضا داشته باشد و هم فضای معقولی برای بازی کردن کودک در اتاق باقی بماند. لازم به ذکر است از میان طیف گسترده انواع سرویس خواب، میز و صندلی و موارد دیگر می‌توانید با توجه فضایی که در اختیار دارید و نیاز های کودک خود، سرویس خواب برای او تهیه کنید.

 نکته قابل توجه این است که سرویس خواب کودکان بسته به این که در بازه سنی نوزاد، کودک و نوجوان قرار دارند، متفاوت خواهد بود. در ادامه به بررسی نکاتی می‌پردازیم که به شما در تهیه سرویس خواب ایده آل برای کودکتان، کمک می‌کند:

 

ابعاد سرویس خواب و سرویس خواب کوچک برای کودک

اولین نکته ای که هنگام خرید سرویس خواب باید در نظر بگیرید، ابعاد سرویس خواب است. در تهیه سرویس خواب برای کودک، آزادی عمل زیادی خواهید داشت و تنها محدودیت شما، میزان فضایی است که اتاق کودک شما دارد. توصیه ما به شما این است که بر اساس قد و قواره کودک خودتان، مبلمان و تجهیزات کوچکتری تهیه کنید تا هنگامی که کودک شما راه رفتن را شروع کرد بتواند با استفاده از سرویس خواب تعادل خودش را حفظ کند. در گوشه ای از اتاق هم یک میز کوچک و صندلی مناسب برای آن میز قرار دهید.

 

مقاله پیشنهادی : اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب نوزاد.

ایمنی و جنس سرویس خواب

لازم است هنگام خرید سرویس خواب برای فرزند دلبندتان به نرم بودن سطوح سرویس خواب، استفاده از متریال مناسب کودک در سرویس خواب و گوشه های گرد سرویس خواب توجه داشته باشید. با توجه زیاد به نکته آخر، از صدمه جدی به کودک خود جلوگیری کنید و از خرید سرویس خواب با گوشه های تیز خودداری کنید. اگر اینطور فکر می‌کنید که حواستان با کودکتان است، لازم به ذکر است که احتیاط شرط عقل است. اگر در محل زندگی شما سرویس خواب با گوشه های گرد پیدا نمی‌شود، می‌توانید از محافظ سیلیکونی گوشه ها استفاده کنید تا به کودک شما آسیبی وارد نشود.

 

مقاله پیشنهادی : نکات مهم خرید سرویس خواب.

کمد در سرویس خواب کودک و نوزاد

کمد این سرویس خواب ها، جدای از این که کاربرد اصلی آنها نگهداری لباس کودکان است، باید فضایی مناسب جهت نگهداری اسباب بازی های کودکان نیز باشند. ممکن است شما به تمیز و مرتب بودن اتاق کودکتان تمایل داشته باشید در حالی که کودک شما دوست دارد همه اسباب بازی های خود را جلوی چشمش ببیند. بنابراین برای ترکیب این دو حالت لازم است سرویس خوابی که ویترین داشته باشد تهیه کنید تا هم وسایل در اتاق کودک مرتب باشد و هم کودک از دیدن اسباب بازی هایش لذت ببرد. همچنین در نظر داشته باشید که دنیای کودکان رنگی و شاد است، پس حتما در تهیه سرویس خواب رنگ های شاد را انتخاب کنید.

 

در فصل سرما به چه لوازمی در سیسمونی احتیاج داری؟ برای پاسخ این سوال بلاگ " وسایل مورد نیاز برای سیسمونی در فصل سرما " را مطالعه کنید.

تخت های دوطبقه

در صورتی که فاصله سنی بین کودکان شما کم است یا کودکان شما دوقلو هستند و اتاق مشترکی با هم دارند، تخت دو طبقه گزینه مناسبی برای شماست تا در عین حال که کودکان شما هر دو تخت دارند، باقی فضای اتاق نیز برای شما بماند و به نحو احسن از آن استفاده کنید. به هنگام خرید تخت دو طبقه، از ایمنی میله های آن مطمئن شوید و همچنین تختی که خیلی ارتفاع داشته باشد را انتخاب نکنید. 

برخی از تخت ها چند منظوره هستند. برای مثال قسمتی از آن قفسه و کشو است و قسمت دیگر به هنگام باز شدن تبدیل به میز می‌شود. در صورتی که فضای اتاق کودک شما کم است این مدل تخت ها انتخاب خوبی برای شماست. همچنین اگر کودک شما خردسال است، می‌توانید تخت هایی به شکل شخصیت کارتونی مورد علاقه آن پیدا کنید. این تخت ها به کودک حس خوب را منتقل می‌کنند. 

 

مقاله پیشنهادی : تشک و بالش نوزاد باید چگونه باشد؟

فضای ذخیره سازی

هرچه فضای ذخیره سازی سرویس خواب کودک مثل محفظه داخلی یا قفسه بیشتر باشد، بهتر است. به چند سال آینده و نیاز هایکودکتان در آن زمان فکر کنید که کودک شما قرار است به مدرسه برود و فضایی برای نگهداری کتاب و دفتر هایش می‌خواهد. 

 

سرویس خواب اتاق کودک مدرسه ای

همانطور که می‌دانید هنگامی که کودکان به مدرسه می‌روند، نیازهای جدیدی نسبت به دوران قبل مدرسه رفتن پیدا می‌کنند. در این دوران، سرویسخواب به کودک شخصیت و حس مورد توجه قرار گرفتن می‌دهد. در این زمان کتابخانه یا قفسه کوچک که وسایل خود را در آن جا دهد و میز کاری که روی آن تکالیف خود را انجام دهد و درس بخواند، ضروری است.

 

اگر می‌خواهید برای کودک خود سنگ تمام بگذارید، آخرین افزودنی و عالی ترین آن، پایه برای نصب تلویزیون و جایی برای قرار دادن کنسول بازی است.

 

مقاله پیشنهادی  : بهترین زمان برای خرید سیسمونی چه موقعی است؟

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید، سرویس خواب در انواع و طیف های رنگی کاربردی مختلفی برای رده های سنی متفاوت کودکان در بازار موجود است. لازم است با توجه به متراژ اتاق کودک و بودجه ای که در اختیار دارید و با توجه به نیازهایی که کودک شما دارد، به انتخاب بهترین گزینه موجود برسید.


 

مطلب های تصادفی